S.P. Czaplinek - ul.Słoneczna 27

Nauczanie zdalne dla klas 7 i 8

J.niemiecki 8a, 8b, 8c L10

 

Thema: Was ist los?

Cel: dowiem się jak zapytać o samopoczucie i dolegliwości i jak nazwać dolegliwości.

NaCoBZU:

  1. Zapytam, co się dzieje i co komuś dolega.
  2. Powiem, co mnie boli, co mi dolega i jak się czuję.
  3. Powiem co mnie bolało i że byłem chory.

 

  1. Pytamy o dolegliwości:

Was ist los? Co się dzieje?

Was ist passiert? Co się stało?

Was fehlt dir? Co ci dolega?

Was tut dir weh? Co cię boli?

Wie fühlst du dich? Jak się czujesz?

Alles in Ordnung? – Wszystko w porządku?

 

  1. Mówimy o dolegliwościach.
  1. der Schmerz/-en - ból

Ich habe Kopfschmerzen. Boli mnie głowa.

Ich habe Bauchschmerzen. Boli mnie brzuch.

 

  1. wehtun - boleć

Der Kopf tut mir weh. Boli mnie głowa.

Der Bauch tut mir weh. Boli mnie brzuch.

Die Augen tun mir weh. Bolą mnie oczy.

 

  1. Mir ist übel. Jest mi niedobrze/Mam mdłości.

Ich bin hingefallen. Upadłem/-am.

Ich habe mich verletzt. Zraniłem się.

Ich fühle mich schlecht/nicht wohl/nicht gut. Źle się czuję.

Ich fühle mich schwach. Czuję się słabo./ Jest mi słabo.

Ich bin erkältet. Jestem przeziębiony.

Ich habe Fieber /Husten /Schnupfen. Mam gorączkę /kaszel /katar.

 

  1. Ich hattemiałem/-am

Ich hatte Kopfschmerzen – Bolała mnie głowa.

  1. Ich warbyłem/-am

Ich war krank. Byłem chory.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=HHgQ_BLv1mM

 

https://www.youtube.com/watch?v=1vU5hh3XrwQ

 

 

 

Język niemiecki 8a 8b 8c L10

31 maja 2020
Media Społecznościowe

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave

W kilku słowach o tym co robimy

Strona powstała w celu przekazywania informacji uczniom klas 7 i 8 Szkoły Podstawowej w Czaplinku na czas przerwy w normalnym funkcjonowaniu szkoły spowodowanej wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemią koronawirusa

Strona działa od 23.03.2020 do czasu przywrócenia zajęć w szkołach.

Komunikaty dotyczące terminów wznowienia zajęć dostępne na stronie:

https://www.gov.pl/web/edukacja  

Przydatne informacje