S.P. Czaplinek - ul.Słoneczna 27

Nauczanie zdalne dla klas 7 i 8

Na frontach I wojny światowej. L 3 16.04.2020r.

Cel lekcji: Dowiem się, jaki był przebieg walk w czasie I wojny światowej, poznam przyczyny klęski państw centralnych.

CZWARTEK – 4 LEKCJA –10:30 – 11:15. PAMIETAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE!

W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00

 

Co powinieneś zrobić:

  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 161 – 167. Przeczytaj wszystkie podrozdziały.
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel pisemnej odpowiedzi na pytania A, B, C, D . W nawiasach masz sugestię gdzie szukać odpowiedzi na pytanie. Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:
  4. Moi drodzy róbcie proszę zdjęcia  Waszych zadań w mniejszej rozdzielczości, ponieważ zdjęcia bardzo długo się ściągają.

 

 

PYTANIA

  1. 28 czerwca 1914 roku miał miejsce zamach na austriackiego księcia Franciszka Ferdynanda w Sarajewie, napisz dlaczego stał się on bezpośrednia przyczyna wybuchu I wojny światowej ( str. 161)
  2. Wyjaśnij, na czym polegał niemiecki plan wojny błyskawicznej opracowany przez niemieckiego feldmarszałka Schlieffena ( str. 162)
  3. Napisz, po jakiej bitwie I wojna przybrała charakter wojny pozycyjnej, wyjaśnij na czym ten rodzaj walk polegał ( str. 162 i 164)
  4. Wytłumacz, na czym polegała niemiecka taktyka nieograniczonej wojny podwodnej ( str. 162)
  5. Wyjaśnij, dlaczego I wojna nazywana jest Wielka Wojną ( str.161)
  6. Wymień cztery przyczyny klęski państw centralnych w czasie I wojny ( str. 166 – 167)

 

 

  1. Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę. Przypominam, że według nowego planu nasza lekcja przypada w czwartek . Jestem w tym czasie obecna na messengerze.
  2. Przesłanie do mnie pracy domowej w wyznaczonym terminie jest traktowane jako obecność na zajęciach, jednocześnie kontroluje Waszą aktywność na messengerze.

 

POWODZENIA J

 

 

Notatka z lekcji. Można przepisać do zeszytu lub wydrukować i wkleić.

  • 28 czerwca 1914r zamach na arcyksięcia Franciszka Ferdynanda w Sarajewie przeprowadzony przez Gawriłę Principa.
  • 28 lipca 1914r. Austro – Węgry wypowiedziały Serbii wojnę.
  • Wielka Wojna – udział 33 państw, działania w Europie, Azji i Afryce, na morzach i oceanach.
  • od lutego 1917r. Niemcy stosowali nieograniczoną wojnę podwodną
  • koncepcja wojny błyskawicznej nie sprawdziła się
  • od końca 1914r na zachodzie Europy walki przybrały charakter wojny pozycyjnej
  • nowe rodzaje broni: gazy bojowe, czołgi, samoloty, karabiny maszynowe, artyleria
  • w kwietniu 1917r. USA wypowiedziało wojnę Niemcom
  • w marcu 1918r. po zawarciu traktatu brzeskiego Rosja wycofała się z wojny.
  • 3 listopada 1918r skapitulowały Austro – Węgry, natomiast 11 listopada 1918r. w Compiegne skapitulowały Niemcy.

 

 

 

 

Historia 7a L3

15 kwietnia 2020
Media Społecznościowe

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave

W kilku słowach o tym co robimy

Strona powstała w celu przekazywania informacji uczniom klas 7 i 8 Szkoły Podstawowej w Czaplinku na czas przerwy w normalnym funkcjonowaniu szkoły spowodowanej wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemią koronawirusa

Strona działa od 23.03.2020 do czasu przywrócenia zajęć w szkołach.

Komunikaty dotyczące terminów wznowienia zajęć dostępne na stronie:

https://www.gov.pl/web/edukacja  

Przydatne informacje